Wyszukiwarka Google stale się rozwija, podobnie jak taktyka optymalizacji witryny. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to delikatne balansowanie pomiędzy wyszukiwaniem słów kluczowych, budowaniem linków i tworzeniem treści. Nie ma jednej, uniwersalnej strategii, ale istnieją pewne sprawdzone zasady, które nigdy nie wyjdą z mody i są sprawdzone, by zapewnić wysokie pozycjonowanie. Jedną z takich sztuczek jest stosowanie w strategii SEO słów kluczowych z długiego ogona. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej...
Co to są słowa kluczowe długiego ogona ( long-tail)? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie?
Słowo kluczowe z długiego ogona to opisowa fraza kluczowa, która jest dłuższa niż jedno lub dwa słowa. Ogólnie rzecz biorąc, słowo kluczowe z długim ogonem składa się z 3 lub 4+ słów i jest często specyficzne dla oferowanego produktu lub usługi. Słowa kluczowe z długiego ogona są często używane w optymalizacji wyszukiwarek (SEO), reklamie pay-per-click (PPC) i innych cyfrowych strategiach marketingowych. Wyszukiwarki internetowe istnieją już od bardzo dawna. Na początku lat 90. Internet był jeszcze w powijakach. Wyszukiwarki nie były niczym więcej niż serią stron internetowych z listą linków do innych stron, które były związane z konkretnym tematem danej witryny.
Aby znaleźć to, czego się szukało, wpisywało się kilka słów kluczowych, klikało "dalej" i miało nadzieję, że wyszukiwarka wyświetli stronę, której się szukało. Chociaż ta metoda wyszukiwania informacji w Internecie jest nadal bardzo popularna, to jednak już niedługo eksperci SEO i marketerzy zdali sobie sprawę, że słowa kluczowe są kluczem do uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Wtedy właśnie powstało słowo kluczowe "long tail". Słowo kluczowe z długiego ogona to fraza kluczowa, która jest dłuższa niż jedno lub dwa słowa.
Dlaczego warto używać słów kluczowych z długim ogonem?
Słowa kluczowe z długim ogonem są częścią algorytmu Google. Google chce dać swoim użytkownikom najbardziej odpowiednie treści i zindeksowane strony, które są najbardziej pomocne, autorytatywne i godne zaufania. Dlatego właśnie używanie słów kluczowych z długiego ogona w strategii SEO jest tak ważne. Google stara się zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma, co zapewniasz klientom i o czym jest Twoja witryna. Słowa kluczowe z długiego ogona są najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.
Słowa kluczowe z długiego ogona są wyszukiwane częściej niż słowa kluczowe z krótkiego ogona. Oznacza to, że więcej osób używa słów kluczowych z długiego ogona, gdy szuka czegoś w Google. A jeśli szukają czegoś w Google, są duże szanse, że są gotowi do zakupu! Słowa kluczowe z długiego ogona są zazwyczaj bardziej szczegółowe. Podczas gdy słowa kluczowe z krótkiego ogona, takie jak "pizza", mogą przynieść duży ruch na stronie, nie można za ich pomocą wyszukiwać konkretnych rodzajów pizzy lub ciasta.
Słowa kluczowe z długiego ogona są zazwyczaj bardzo specyficzne, co oznacza, że możesz dotrzeć do konkretnej grupy osób, które szukają tego, co masz do zaoferowania. Możesz również umieścić słowa kluczowe z długiego ogona w treści strony. Jeśli umieścisz słowa kluczowe z długiego ogona we wpisach na blogu, opisach produktów, treści witryny i innych, dajesz Google znać, o czym dokładnie jest Twoja witryna. Pomaga to również odwiedzającym, którzy szukają konkretnych informacji, znaleźć Twoją witrynę.