Prawda o słowach kluczowych z długim ogonem i jak ich używać dla lepszego SEO!

Wyszukiwarka Google stale się rozwija, podobnie jak taktyka optymalizacji witryny. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to delikatne balansowanie pomiędzy wyszukiwaniem słów kluczowych, budowaniem linków i tworzeniem treści. Nie ma jednej, uniwersalnej strategii, ale istnieją pewne sprawdzone zasady, które nigdy nie wyjdą z mody i są sprawdzone, by zapewnić wysokie pozycjonowanie. Jedną z takich sztuczek jest stosowanie w strategii SEO słów kluczowych z długiego ogona. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej...

Co to są słowa kluczowe długiego ogona ( long-tail)? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie?

Słowo kluczowe z długiego ogona to opisowa fraza kluczowa, która jest dłuższa niż jedno lub dwa słowa. Ogólnie rzecz biorąc, słowo kluczowe z długim ogonem składa się z 3 lub 4+ słów i jest często specyficzne dla oferowanego produktu lub usługi. Słowa kluczowe z długiego ogona są często używane w optymalizacji wyszukiwarek (SEO), reklamie pay-per-click (PPC) i innych cyfrowych strategiach marketingowych. Wyszukiwarki internetowe istnieją już od bardzo dawna. Na początku lat 90. Internet był jeszcze w powijakach. Wyszukiwarki nie były niczym więcej niż serią stron internetowych z listą linków do innych stron, które były związane z konkretnym tematem danej witryny.

Aby znaleźć to, czego się szukało, wpisywało się kilka słów kluczowych, klikało "dalej" i miało nadzieję, że wyszukiwarka wyświetli stronę, której się szukało. Chociaż ta metoda wyszukiwania informacji w Internecie jest nadal bardzo popularna, to jednak już niedługo eksperci SEO i marketerzy zdali sobie sprawę, że słowa kluczowe są kluczem do uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Wtedy właśnie powstało słowo kluczowe "long tail". Słowo kluczowe z długiego ogona to fraza kluczowa, która jest dłuższa niż jedno lub dwa słowa.

Dlaczego warto używać słów kluczowych z długim ogonem?

Słowa kluczowe z długim ogonem są częścią algorytmu Google. Google chce dać swoim użytkownikom najbardziej odpowiednie treści i zindeksowane strony, które są najbardziej pomocne, autorytatywne i godne zaufania. Dlatego właśnie używanie słów kluczowych z długiego ogona w strategii SEO jest tak ważne. Google stara się zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma, co zapewniasz klientom i o czym jest Twoja witryna. Słowa kluczowe z długiego ogona są najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.

Słowa kluczowe z długiego ogona są wyszukiwane częściej niż słowa kluczowe z krótkiego ogona. Oznacza to, że więcej osób używa słów kluczowych z długiego ogona, gdy szuka czegoś w Google. A jeśli szukają czegoś w Google, są duże szanse, że są gotowi do zakupu! Słowa kluczowe z długiego ogona są zazwyczaj bardziej szczegółowe. Podczas gdy słowa kluczowe z krótkiego ogona, takie jak "pizza", mogą przynieść duży ruch na stronie, nie można za ich pomocą wyszukiwać konkretnych rodzajów pizzy lub ciasta.

Słowa kluczowe z długiego ogona są zazwyczaj bardzo specyficzne, co oznacza, że możesz dotrzeć do konkretnej grupy osób, które szukają tego, co masz do zaoferowania. Możesz również umieścić słowa kluczowe z długiego ogona w treści strony. Jeśli umieścisz słowa kluczowe z długiego ogona we wpisach na blogu, opisach produktów, treści witryny i innych, dajesz Google znać, o czym dokładnie jest Twoja witryna. Pomaga to również odwiedzającym, którzy szukają konkretnych informacji, znaleźć Twoją witrynę.